Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, İstanbul’un Bahçelievler ilçesinde düzenlenen Güneydoğu Sofrası İstanbul Buluşması programında ekonomik hedefleri paylaştı.
Şimşek, çözüme odaklanarak şu ifadeleri kullandı: “Biz, esnafımızdan emekliye, işçiden asgari ücretliye herkesin sorunlarını biliyoruz. Bu sorunları geçmişte çözdük, Türkiye’yi hızla kalkındırdık. Altyapıyı iyileştirdik, eğitime ve sağlığa yatırım yaptık, ekonomiyi büyüttük. Enflasyon, son yıllarda dünyada ve Türkiye’de önemli bir sorun. Koyduğumuz programla enflasyonu tekrar tek haneye indireceğiz. Bu sayede konut almak daha rahat olacak, çünkü konut kredisi erişimi artacak.”
Şimşek, programlarının başarıyla işlediğini belirterek şu noktalara vurgu yaptı: “İmkanlarımızı faiz yerine yatırıma ve hizmete yönlendirmek istiyoruz. Programı sabırla uygulayarak başarılı olacağız. Bu program, sorunları çözme imkanı sağlıyor. Zorlu bir süreç olsa da hedefimiz toplumumuzun ve milletimizin refahını artırmak. 2024-2026 dönemini kapsayan Orta Vadeli Program’ımızla büyüme, işsizlik, enflasyon ve bütçe açığında hedeflere ulaşacağız. Bunun için de dünyayla birlikte zorlu bir dönemdeyiz ama başaracağız. Bize güvenin.”
